piątek, 5 lipca 2013

Mike Perham

W sierpniowym JACHTINGU (08/2012) ukazał się mój wywiad z Mikiem Perhamem- najmłodszym żeglarzem na świecie, który samotnie przepłynął Atlantyk. Mike na swoim koncie ma też rejs dookoła świata. Polecam uwadze. Poniżej zamieszczam fragment tej rozmowy.


Mike z JACHTINGIEM (nr 04/2012)


Fragment wywiadu:

Michał Lachowicz: Jesteś najmłodszym żeglarzem, który samotnie przepłynął Atlantyk. Dokonałeś tego mając 14 lat. Skąd pomysł na taką wyprawę?

Michael Perham: Wpadłem na ten pomysł kiedy miałem 12 lat. Będąc dzieckiem zawsze marzyłem o tym żeby przepłynąć przez ocean. Kiedy Seb Clover dokonał tego w wieku 15 lat powiedziałem sobie: „Ty też możesz to zrobić”

ML: Czemu zdecydowałeś się popłynąć samotnie? Nie bałeś się?

MP: Pomysł żeby przepłynąć Atlantyk samotnie był jednym z elementów przygody.
Wielu ludzi żeglowało w grupie. Znacznie mniej przepłynęło go solo. Wyruszyłem sam zachęcony faktem, że mogę przeżyć fantastyczną przygodę.

ML: Wspomniałeś o Sebastianie Cloverze. Czemu to właśnie on najbardziej Cię zainspirował?

MP: Kiedy dowiedziałem się, że Sebastian dokonał tego w wieku 15 lat pomyślałem, że niemożliwe nie istnieje. Decyzja o moim rejsie nie była jednak lekkomyślna. Stało za tym solidne przygotowanie.

ML: Każdy rejs to przygody. Jakie spotkały Ciebie podczas tej atlantyckiej wyprawy?


MP: Jakie miałem przygody? Całe mnóstwo! Żeglowałem po długich falach w niesamowitym świetle księżyca i wśród stad delfinów. Momentami zdarzały się naprawdę ogromne, wysokie fale. W pewnym momencie musiałem nawet ręcznie sterować, bo mój automatyczny pilot się zepsuł.

ML: Każdy rejs niesie za sobą duże przygotowania. Jak wyglądały twoje?


MP: Podczas moich przygotowań do rejsu starałem się rozmawiać z wieloma osobami, które przepłynęły Atlantyk. To było moim głównym źródłem wiedzy i mnóstwo się w ten sposób nauczyłem. Ja także radzę każdemu kto myśli o przepłynięciu oceanu żeby najpierw skontaktował się z kimś doświadczonym, kto miał styczność z takiego rodzaju ekspedycją.

Cała rozmowa ukazała się w sierpniowym numerze magazynu JACHTING (08/2012)

www.jachting.pl
www.mikeperham.tv








JACHTING 08/2012
www.jachting.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz