środa, 26 marca 2014

Popołudnie w Canary Wharf

Canary Wharf to biurowy kompleks we wschodnim Londynie, do którego od dawna chciałem się wybrać. Kiedy po wyjściu ze stacji metra spojrzałem w górę na ogromne wieżowce, przez chwilę kręciło mi się w głowie. Nic w tym dziwnego, ponieważ umiejscowione są tutaj jedne z najwyższych budynków w Wielkiej Brytanii: One Canada Square, 25 Canada Square i 8 Canada Square. Obecnie dzielnica zajęta jest przez duże banki jak Barclays czy HSBC, a także firmy medialne m. in. The Telegraph czy Daily Mirror. Zbaczając z utartego przez turystów i pracowników miejscowych korporacji szlaku, zagłębiłem się w pobliskie ulice. Cały czas miałem wrażenie jakbym spacerował po rybackiej wiosce. Porywisty wiatr, który rozwiewał moje włosy na wszystkie strony tylko utwierdzał mnie w tym przekonaniu. Na sam koniec udało mi się odnaleźć brzeg Tamizy, z którego rozpościerała się piękna panorama na pełne pośpiechu, ale jednocześnie bardzo hermetyczne Canary Wharf.

I to drugie oblicze podobało mi się zdecydowanie bardziej.



fot. Michał Lachowicz



























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz